Du er her: Referanser

SØK

Til toppen av siden

 

Referanser

Med stor sukess har Møteforum tidligere vært arrangert i alle de 14 største næringsregionene i Norge.

Undersøkelser blant deltakerne foretatt i etterkant av arrangementene viser et snitt på 4 i tilfredshet på en skala fra 1-5 (5=Svært fornøyd)!

Hopp over seksjon - Til hovedinnhold - Topp

Har hatt utbytte av Møteforum på mange områder

- Vi har vært med på Møteforum siden mars 2005, og da ble vi med fordi det var en spennende og utradisjonell måte for salg av revisortjenester, sier Lars Løyning som er daglig leder i RSM Hasner. - I tillegg til å møte potensielle kunder, er det også en fin måte å møte både samarbeidspartnere og potensielle leverandører på. Jeg tror vi har utnyttet alle elementer ved nettverket.

Møterforum gir salgstrening
For de ansatte i RSM Hasner er Møteforum en fin anledning for salgstrening.

- Vi bruker møtene bevisst for at salgsapparatet skal kunne øve seg på å presentere firmaet, og samtidig møte ønsker fra kunder. Det fungerer svært bra for oss, sier Løyning.

Før et nytt Møteforum er listen over påmeldte en god indikasjon på hva man kan vente seg av resultater.

- I forkant av et møte ser vi hvem som bør være deltagere fra vår side. Som oftest er det en beslutningstaker vedrørende kjøp av tjenester, samt en kollega med et sterkt ønske om å selge våre tjenester, sier Løyning.

Alltid potensielle kunder tilstede
- Det er alltid potensielle kunder blant deltagerne. Det beste er om vi kan møte beslutningstaker eller samarbeidspartnere som kan anbefale oss videre. Vi er avhengig av nettverk for å knytte relasjoner, sier Løyning.

Planlegg løpet videre
I løpet av et Møteforum er det viktig å få avtalt veien videre, enten den starter med et nytt møte eller kun oversendelse av informasjon.

- Vi stiller alltid med to personer. Det er viktig å sparre med hverandre i forkant. Det er krevende underveis, og det er også viktig etterpå for oppfølging og evaluering, sier Løyning.

Syv år med god erfaring
- Møteforum er en spennende, utradisjonell og effektiv måte for å møte mange næringslivsaktører samtidig. Det er en del bedrifter som har deltatt flere ganger, men jeg tror vi er blant de som har vært med lengst, avslutter Løyning.

Om RSM Hasner
Et revisjons- og rådgivningsfirma som tilbyr revisjon samt skatterådgivning, transaksjonsstøtte og rådgivning vedrørende risikostyring med fokus på SMB-markedet. Lokalisert på Lysaker utenfor Oslo og er medlem av RSM International, det sjette største revisjons- og rådgivningsnettverket i verden..
Les mer på www.rsmhasner.no

 

“10 nye medlemmer hver gang”

- Dette blir det 5. året vi er med. Vi reiser rundt og i fjor ble det i alt 6 Møteforum, forteller Håkon Johnsen, salgssjef i SMB Tjenester, som er en profesjonell innkjøpstjeneste for mer enn 3 000 bedrifter. I år har vi allerede meldt oss på Møteforum både i Oslo og Stavanger. Etter hvert som avtalene våre på alt fra forsikringer til rekvisita og reiser har blitt enda bedre og vi har fått mer erfaring med hvordan vi best kan bruke Møteforum til å skaffe kontakter på både innkjøp og salg, ser vi at resultatene også blir bedre.

Vi går i pluss
Resultatet var ikke like bra de første årene vi deltok på Møteforum, men det har helt klart forandret seg etter hvert som vi har fått prøvd oss frem. Nå tjener vi penger på hvert eneste Møteforum, fortsetter Johnsen, og legger til at han gjerne skulle hatt et Møteforum i Nord-Norge også!

Hemmeligheten ligger i oppfølgingen
Nøkkelen for oss var å omstrukturere oppfølgingsarbeidet. Vi anskaffet oss et CRM-system og laget rutiner for en tett og rask oppfølgning av hver enkelt vi traff i møtene. SMB Tjenester har et vidt spekter av produkter som hjelper omtrent alle til å kutte kostnader. Det viktigste i forberedelsene er å trekke opp de mest relevante produktene av hatten til hvert møte - som vi kan bruke i videre oppfølging. På et eller annet tidspunkt velger de fleste å bli medlemmer selv om det kan ta alt fra noen måneder til et år eller to. For oss er derfor Møteforum en fantastisk døråpner, videre er resultatet opp til oss og hvor gode vi er til å følge opp møtene, avslutter en veldig fornøyd Håkon Johnsen.

SMB Tjenester
SMB-tjenester har i 12 år hjulpet norske bedrifter med å kutte kostnader på innkjøp. På vegne av medlemsbedriftene forhandler de frem gunstige innkjøpsavtaler. For 2190 kr i året sparer medlemmene tusenvis av kroner på forsikringer, kontor- og datarekvisita, overnatting, reiser, drivstoff, energi, økonomi- og regnskapstjenester, telefoni, transport, juridisk bistand m.m. Se mer på www.smb.no

 

Personlige møter er mye hyggeligere og mer effektivt enn telefon

Anne R Varden,
Salgsdirektør på
Pers Resort AS

De første årene deltok vi på to forum i året, nå har vi økt til fem.

- I det daglige salget kan det være vanskelig å få booket møter med nye kunder. Når vi er på Møteforum får vi dem ferdig servert. Raske og konkrete møter for å sjekke ut om vi har noe å selge til hverandre, og så rett videre til neste rett.

Salgsdirektør på Pers Resort AS på Gol, Anne Rustberggard Varden, har noe å selge til alle. - De fleste firmaer har minst et julebord i året og Pers er et begrep mange er kjent med. Familien åpnet hotellet på Gol i 1964 og vi tror gjestene våre setter pris på følelsen av hjemmehygge og vårt personlige engasjement, samt fantastisk mat og et bredt aktivitetstilbud.

- Selv om formålet med å delta er å selge arrangement, går pengene begge veier når vi deltar på Møteforum. Konseptet forutsetter at lommeboken er åpen hos begge parter og det gjør i grunn dagen bare enda mer effektiv. Vi trenger også nye ideer og kunnskap om leverandører. De første årene deltok vi på to forum i året, nå har vi økt til fem.

 

Blir skjerpet av korte møter

Stian Skoglund - Sendega AS

Stian Skoglund,
daglig leder i
Sendega AS

– Jeg kan takke iherdig innsats fra en god kontakt for at Sendega meldte seg på sitt første Møteforum, forteller daglig leder Stian Skoglund i Sendega AS. Vi er glade for det nå, allerede etter to forum i 2011 er vi flere gode kontakter og kunder rikere. Blant Sendegas kunder finner vi både små og store selskaper som har behov for utsendelse og mottak av SMS, MMS, WAP, og betalingstjenester via mobilen, og i følge Skoglund er Møteforum midt i blinken både for å knytte nye kontakter og bli enda bedre selgere.

Læring som bonus
– I tillegg den rene salgs- og relasjonseffekten får vi skjerpet evnen til å gjennomføre gode møter på kort tid. Det er verdifullt også utenfor Møteforum. Vi plukker selvfølgelig også opp hvordan andre driver og selger sin bedrift, og kommer hjem med ny innsikt til videreutvikling av våre egne tjenester.
Selve forum-dagen er utrolig intens og forberedelse er et must for å få effekt av korte og mange møter. Vi går alltid gjennom nettsidene til de vi skal møte på forhånd for å ha et grunnlag for felles løsninger. I selve møtet har vi med oss iPad til å vise løsningene våre med, og store ører for å finne møtepartnerens behov.

Full fokus på oppfølging

Sendega AS blir å treffe på ytterligere to Møteforum i 2011, og fokus for disse er å løfte oppfølgingsarbeidet ytterligere. – Vi ser at det er i oppfølgingsfasen vi kan skille oss ut. Målet er å ha etterarbeidet i gang senest en uke etter hvert forum.
Vi ser naturligvis også etter nye leverandører som kan være med på å gjøre vår virksomhet bedre. Møteforum er en vinn-vinn-arena og vi stiller med åpne ører og et åpent sinn.

Om Sendega AS
Hvis du ønsker deg tettere kundekommunikasjon bør du ta en titt på Sendega. Bruk av mobilkommunikasjon åpner for mange nye muligheter som toveis dialog, utsending av informasjon og varslinger, inn- og utmeldinger, mobile betalingsløsninger, posisjonerings- tjenester og spørreundersøkelser.
Sendega tilbyr komplette løsninger for å sende og motta SMS i hele verden. De har også støtte for SMS-betaling i 5 land, samt støtte for utsendelse og mottak av MMS i Norge. Selskapet ble etablert i 2005, og har som en følge av dedikerte ansatte og en levende visjon levert positive resultater fra dag én. Les mer på www.sendega.no.

 

Firmaboken er en fantastisk ringeliste!

Roger Finstad

Kenneth Urdalen,
Salgssjef

 

 

 



Inkassoselskapet Kreditforeningen har 15 selgere som i det daglige skaffer nye kunder ved møtebooking på telefon. I utvalget av ringelister som finnes trekker salgssjef Kenneth Urdalen frem Firmaboka fra Norsk Møteforum.

- Vi har veldig godt tilslag på de møtene vi gjennomfører på selve møteforumet, men Firmaboken er den beste ringelisten vi har. Etter hvert forum går vi systematisk gjennom listen over alle vi ikke hadde møter med, ringer opp og henviser til at vi har vært på samme sted uten å treffe hverandre. Vi har hatt mange gode prosesser som startet med en "kald" telefon etter møteforum.

Urdalen har selv deltatt på to møteforum og ser frem til sitt tredje i mars. Kreditorforeningen har totalt deltatt på et tosifret antall samlinger og gjennomgående er erfaringen at mengden forberedelse er direkte koplet til resultatet.

- Jeg bruker mye tid i forkant, forteller Urdalen. Spesielt i forhold til å velge ut de virksomhetene som det er strategisk viktig å få møter med. Hvert konkrete møte planlegges i forhold til medbrakt materiell og hva vi ønsker å oppnå.

17 møter ga 7 kontrakter
- På mitt første Møteforum ble resultatet 7 kontrakter på 17 møter. Kreditorforeningen er et av de største inkassoselskapene og det er viktig for oss at arrangementet går så til de grader på skinner som det gjør. Jeg setter også pris på den oppfølgingen vi får av vår salgsrådgiver i forkant og etterkant av hvert forum.

Salgsfolk som tar seg bryet med å følge opp etter salget får et stort pluss hos meg.

 

Inspirerende å møte folk som er åpne for nye ideer

Roger Finstad

Roger Finstad,
Salgssjef for Norge 
Allkopi AS

Salgssjef for Norge i Allkopi, Roger Finstad har vært på nærmere 30 Møteforum.

Med 25 avdelinger fra Trondheim og sørover deltar Allkopi på arrangementer over hele landet. En lokal selger er alltid med, i følge med avdelingsleder eller salgssjefen selv.

- Tradisjonelt segmenterer vi salgsinnsatsen, men her får vi en fin blanding av små og store virksomheter. Vi har noe å tilby alle vi møter, og mange blir nok overrasket over bredden i utvalget vårt.

For Allkopi er mer enn kopi og print. I følge Roger er det stor etterspørsel etter storformat, messesystemer, logoprint og dekor til resepsjon og møterom.

- En dag på Møteforum gir oss naturligvis kontakt med nye kunder, men jeg er også opptatt av motivasjonen internt og den generelle markedseffekten. Vi er nøye med å følge opp alle kontakter i etterkant. Aller helst med en konkret møteavtale, men et tidspunkt for når vi skal følge hverandre opp er et minimum.
Ingen tvil om at vi er slitne og øre i hodet etter 16 salgsmøter på en dag, men også fulle av positiv energi til de vanlige salgsdagene.

 

Jeg er glad for at Møteforum ble startet!

Britt Momrak Baumann

Bjørn-Tore Engebretsen
daglig leder
Brosjyre Consult AS

Det tok en stund fra vi fikk første invitasjon til vi ble med. Jeg nølte fordi jeg trodde det ville bli slitsomt med nærmere 20 møter på en og samme dag, sier Bjørn-Tore Engebretsen, daglig leder i Brosjyre Consult AS. Det var helt feil! Etter å ha møtt flere hundre mennesker på forumene vi har deltatt på i Oslo, Drammen, Vestfold og Gardermoen kan jeg skrive under på at nå ser jeg frem til neste Møteforum og energikicket vi får, fortsetter han med entusiasme.

Når vi skal velge hvem vi er interessert i å møte, begynner vi med en sjekk av bedriftens hjemmeside for å se om det er forbedringsmuligheter i måten de presenterer seg. Det går på rundgang hvem av designerne jeg tar med, kan han fortelle. I møtet viser designeren konkret på en papirutskrift forbedringer Brosjyre Consult AS kan bidra med. Dermed blir møtet interessant for begge parter uansett utfall.

Jeg har et tips, skyter han inn: Det er overraskende hvor mange som tar Møteforum lettvint. Etter å ha investert i en lang god møtedag og timer i forarbeid blir det hele lett bortkastet når man i beste fall bare har et visittkort, i verste fall en dårlig sort/hvit kopi av en standard powerpoint presentasjon å legge igjen. Fordi vår jobb er å skape godt design, legger vi ekstra merke til bedrifter som ikke har en profesjonell og gjennomarbeidet brosjyre som etterlater et godt inntrykk av bedriften. Men i en travel hverdag blir man lett glemt, derfor fungerer en god brosjyre som en påminnelse om deg og tjenestene du tilbyr i etterkant av Møteforum. Gjør det lille ekstra som skal til for å ”ta oppdraget hjem”, oppfordrer Bjørn-Tore.
Mer om Brosjyre Consult AS finner du på www.b-c.no
 

 

Kjempebra i dag også!


Kjempebra i dag også!

Vi treffer Erik Lindhjem, Manager for direkte salg i Toshiba Tech på mobilen på vei hjem etter enda et vellykket Møteforum. - Vi har booket møter og startet mange fine prosesser i dag. Små og store bedrifter - alle trenger en multifunksjonsmaskin! Kundene våre i B2B-markedet har i gjennomsnitt en 3 til 5 års leie periode, etter det skiftes den ut. Derfor er det viktig for oss utover å drive med kundepleie, å skape nye forretninger hele tiden, forteller han.

Full klaff i mingleområdet
- Vi er alltid tre som deltar hver gang. To går i møter mens en av oss kaprer et bord og setter opp bordkortet vårt i mingleområdet. Der treffer vi dem som ikke har hatt full klaff med møtebookingen, og som venter på neste møte. Faktisk har vi fått 30 prosent av businessen vår derfra i dag, fortsetter Erik.

Vær oppsøkende
Han stopper ikke der, men fortsetter: Det geniale med Møteforum er at alle er der for å skape kontakter. Deltagerne er rett på. For å lykkes på Møteforum er det en forutsetning at du liker å oppsøke og starte dialoger. Nettopp fordi de fleste trenger en god multifunksjonsmaskin om ikke så lenge, treffer vi hele tiden nye kunder som er interessert i å høre mer om hva vi kan tilby av nyheter og muligheter selv om de i utgangspunktet ikke hadde tenkt seg at vi var en møtematch for dem.

Vi avslutter samtalen med en fornøyd deltaker som nå skal hjemog gjøre den viktigste delen av jobben – å følge opp alle de nye kontaktene han har skaffet Toshiba Tec i dag.
 

Kommunen er mangfoldig, det finnes alltid en mulighet.

 

- Vi selger jo ikke noe direkte, men kommer på Møteforum for å få signaler fra næringslivet og for å knytte kontakter for hele kommunen.

Tor Harald Skaug, som er fagansvarlig for utvikling i Nedre Eiker kommune er med på både de åpne møteforumene og forum for Bygg- og anlegg. I en allsidig kommune som Nedre Eiker er det alltid muligheter for gode leverandører.

- Kommunen stiller med folk både fra administrativ og politisk side. Ordfører eller vareordfører er som regel med, i tillegg til meg selv. Vi forsøker å treffe så mange forskjellige aktører som mulig. I etterkant får alle vi har hatt møte med en oppfølgin

- At Norsk Møteforum AS holder til i vår region er et ekstra pluss. Opplegget er rimelig genialt og vi vil jo gjerne bygge opp om våre egne virksomheter, avslutter Skaug og understreker at han ser frem til kommende møter med spennende aktører også i 2009. 

 

Leverandører servert på et sølvfat


Vi bruker Møteforum til tre ting forteller Espen Agnalt, Direktør i Initial Hygoform, Norges største serviceselskap. Utover å selge blant annet hygienetjenester for bedriftens toalettrom, bruker han Møteforum til å få en oversikt over hva som foregår i markedet.

Det er praktisk for meg i løpet av en dag å ha så mange møter med potensielle leverandører – og vi ender opp med å kjøpe et vidt spekter av tjenester fra mange av dem vi møter, forteller Espen.

Mer enn å kjøpe og selge
- Men det mest unike med Møteforum er at jeg får være med en av selgerne våre på 14-16 møter på en og samme dag. Gjennom de etter hvert mange, mange gangene vi har deltatt, har jeg fått anledning til å observere bedriftens selgere som har deltatt på Møteforum. Det er interessant å se hvordan selgeren presenterer budskapet vårt, lytter til signaler og selger våre hygienetjenester. Møtene er korte og må være effektive. Men når alt kommer til alt - det du ikke greier å selge inn på 5 minutter, greier du heller ikke å selge på 1 time. Dette gir oss god salgstrening og en mulighet for meg til å gi selgerne våre en-til-en tilbakemeldinger umiddelbart mellom møtene.

Men det stopper ikke der, understreker Agnalt. Når vi kommer hjem presenterer selgeren resultater og læringer fra Møteforum overfor de andre. Dette gir nyttig erfaring ikke bare for selgeren selv – men også for resten av salgsstaben.

 

Metronet Norge anbefaler Møteforum til alle bedrifter som trenger nye kunder og større nettverk

  

Metronet, som mange selskaper, lever av å selge produkter og tjenester. Metronet er 18 ansatte og leverer primært tjenester relatert til internettmarkedsføring og søkemotorannonsering.

Vi har deltatt på møteforum ved to anledninger og begge gangene har det blitt business. Vi har både fått nye kunder gjennom møteforum og vi har funnet nye leverandører som vi selv benytter og som vi har tipset andre om.

"En viktig del av vår vekst de seneste årene har vært aktiv møtevirksomhet. Hva er da bedre enn å samle mange møter på en dag" sier Kjetil Sinding, forretningsutvikler i Metronet Norge. "Send representanter som liker å snakke med mennesker og gjør deg klar til en dag i hundre kilometer i timen."
 

Møteforum = utrolig effektivt salgsarbeid!

- Med 16 møter på en dag, er dette vel anvendt tid, sier en fornøyd Roy Thomas Johannessen, daglig leder i Technet AS, et veletablert IT- konsulentselskap. For oss ville det tatt enormt med tid å finne frem til og booke 16 kundemøter for deretter reise rundt og gjennomføre dem.  Møteforum sine nettsider bidrar også til å gjøre forberedelsene effektive. Her kan vi både lese oss opp på gamle møtenotater og på dem vi skal møte for første gang.

Minst 2-3 nye kunder fra hvert Møteforum
På kort sikt blir det 4-7 konkrete prospects ut av hvert Møteforum. I fjor inngikk Technet AS en rammeavtale om deltagelse på fire eller flere møter i løpet av året. Det betyr minst 64 nye potensielle kunder i året! Men utover å treffe nye potensielle kunder, er det mange de treffer flere ganger og bygger langsiktige relasjoner med. Om det ikke er behov for IT-tjenester der og da, kommer mange tilbake og inviterer Technet AS inn når det skal gjøres noe.

Alle hjelper hverandre
Vi var spente første gangen på hvordan det skulle gå å gjennomføre hele 16 møter, hver på 20 minutter og alt på en dag. Men arrangørene er veldig dyktige til å sette deltagerne i riktig modus. Alle er der for å skape butikk og vi hjelper hverandre til å åpne dører. 20 minutter holder fordi vi er konkrete og avstemte på å finne muligheter her og nå eller senere. Ofte får vi hjelp til å finne frem til riktige kontakter og til å sette opp senere møter vi ellers ville gått glipp av.

Vel anvendt tid!
- Første gang jeg hørte om Møteforum var i en DM fulgt opp av en e-posthenvendelse med en prisgaranti: Hvis vi ikke var fornøyd kunne vi kreve pengene tilbake.  Det har aldri vært aktuelt, understreker Roy Thomas Johannessen. Jeg tror ikke vi kan jobbe mer effektivt med salgsaktiviteter enn vi gjør på Møteforum.

Technet AS
Technet AS ble etablert i 1999 og har i dag et av landets tyngste fagmiljø med spesialistkompetanse innenfor sine satsningsområder. Technet AS sine kunder er alt fra enmannsfirmaer via SMB-kunder til internasjonale konserner, i tillegg til en stor kundeportefølje innen offentlig sektor. Technet tilbyr en unik helhet av kompetanse og teknologiske løsninger.

Technet AS har fire forretningsområder:
•    IT-konsulenttjenester
•    Outsourcing av bedrifters IT-avdelinger
•    System - Et egenutviklet helpdesk- og servicedesksystem som hjelper IT-avdelingene til effektiv systematisering av IT-drift
•    Produkt - Leveranse av et vidt spekter av program og maskinvarer.

 

Nøkkelen til suksess er forberedelse og oppfølging

Istinn

 

 



- Så sant det er mulig sender jeg e-post til alle jeg har lovet å følge opp på ett eller annet vis allerede samme kveld som vi har vært på Møteforum, forteller Tor Tennvassås, adm. dir. i ISTINN Regnskap AS. Drøyer vi lenger enn til dagen etter, er andelen møter som gir resultater raskt redusert. Tennvassås og kollegene hans har deltatt på 10 Møteforum og erfarer at tilslagsprosenten på møtene henger sterkt sammen med hvor raskt de følger opp nye kontakter.

- Etter hvert har vi også opparbeidet oss gode rutiner på forberedelsene til Møteforum. Før vårt første forum brukte vi 6-7 timer i forkant, nå er vi nede i 20 minutter. Vi har lært oss en del om hva vi skal se etter på listen over potensielle møter. Deltakere på Norsk Møteforum representerer en egen målgruppe for oss.

Vi bruker heller ikke mer enn 2-3 minutter på ISTINN i hvert møte, resten av tiden fokuserer vi på møtepartneren og dennes utfordringer og behov innen regnskapsområdet. Nøkkelen er å bruke åpne spørsmål i dialogen med møtepartneren. Da kan vi bruke mest energi på å lytte og observere!

ISTINN er et autorisert regnskapsførerselskap i vekst som er ledende på utnyttelse av teknologi, og arbeider med bransjens mest avanserte og oppdaterte løsninger. På Møteforum stiller de så sant det er praktisk mulig med 2 personer hver gang. Gjerne daglig leder / selger sammen med en regnskapskonsulent eller en avdelingsleder, altså noen som ikke jobber med salg til daglig. - På den måten bruker vi også dagen til opplæring, noe som gir flere ansatte en følelse av hva kundene er opptatt av, avslutter Tennvassås.

 

Selgerne kjemper om å få være med på Møteforum

Britt Momrak Baumann

Britt Momrak Baumann,
ass. direktør i Storebrand
Helseforsikring AS

Siden Britt Momrak Baumann, ass. direktør i Storebrand Helseforsikring AS takket ja til sitt første Møteforum, har hun og selgere hennes deltatt 20 ganger.

- Vi benytter flere kanaler for salg av helseforsking, forteller Britt, men Møteforum skiller seg ut fordi vi møter aktivt lyttende mennesker, som er oppriktig interessert i høre mer om hva vi har å tilby.

Møteforum var en ny kanal for oss da Finn Bowers tok kontakt første gang. Hans smittende entusiasme i forhold til mulighetene som ligger i å møte 16 potensielle kunder på èn dag, overbeviste meg om at dette kunne være en kanal for oss. Helseforsikring er et viktig produkt for både privatpersoner og virksomheter, men vi trenger litt mer enn 5 sekunder på å vise verdien som ligger i våre løsninger.

I dag er det konkurranse mellom selgerne om å få delta på Møteforum. En hel dag med ferdig oppvarmede prospekts og mange nye kunder i kofferten på vei hjem, er en skikkelig vitamininnsprøytning. I tillegg til gleden over nye kunder er Møteforum blitt nesten som intern motivasjon å regne for oss i Storebrand Helseforsikring.

 

Ta med begge ørene på Møteforum!

 

 


- Det er alltid interessant å møte nye mennesker. Før vårt første Møteforum var vi mest nysgjerrige, i etterkant var vi overraskende godt fornøyde.

Partner Eva Jarbekk i Brækhus Dege Advokatfirma Ans stilte dermed på Møteforum med svært like forventninger som mange andre førstegangs deltakere. Og gikk derfra med samme positive inntrykk.

- Vi er 80 ansatte og 99% av det vi driver med er forretningsjuridisk vinklet. Siden vi jobber mye med gründervirksomheter er Møteforum absolutt en spennende arena. Det er også nyttig for våre ansatte fullmektiger å få trening i å være med erfarne advokater i møte med nye potensielle klienter.

Når det gjelder gjennomføringen legger vi vekt på å komme som vi er og være åpne for å lytte til det andre har å si. Vi har oppnådd fine resultater og knyttet bånd både til nye kunder og kontakter. Noen ville vi muligens ha truffet på andre arenaer også, men det er ikke sikkert ...

På spørsmål om hun har tips til nye deltakere på Møteforum svarer Jarbekk kontant: - Det er mye mere moro enn du tror! Hver deltakelse gir en opptur og skaper en positiv atmosfære.

Bare husk å ta med begge ørene!

 

Trener du riktig, vinner du kampen

 Tommy Østli

Tommy Østli,
ass. Daglig Leder,
Sve Profilgaver AS

Den litt utradisjonelle målsettingen med deltakelse på Møteforum kommer fra assisterende daglig leder Tommy Østli i Sve Profilgaver.
- Til nå har vi vært med på 7 Møteforum. Vi stiller med 2 Key Account rådgivere i tillegg til meg selv. Så er vi dekket både til møter og til mingling.

I forkant har vi planlagt nøye hva vi skal oppnå. Vi fokuserer på å stille flest mulig åpne spørsmål og analysere hvilke behov for gaver og profileringsartikler de potensielle kundene har og ikke minst når de trenger våre typer produkter og tjenester . Målet med hvert enkelt møte er å sitte igjen med en avtale, enten et nytt møte , et tidspunkt for oppfølging, utsendelse av vår katalog - eller konkludere med at det ikke er grunnlag for et fremtidig samarbeid.

Møteforum bryter barrierer
- Katalogen vår sendes ut to ganger i året til 32 000 bedrifter og følges opp med eDMer hver måned. Begge aktivitetene gir gode resultater, men vi må gjøre mer for å nå våre mål .

I 2008 har vi " Å bryte barrierer" som tema og det er her bl.annet Møteforum kommer inn. Vi har som mål å mer enn dobble omsetningen vår de neste fire årene og det skal blant annet skje gjennom organisk veskst hvor deltagelse på Møteforum er en viktig treningsarena for å lære å jobbe smart.

Vi tror på at gode resultater i salg kan sammenlignes med bl.a. fotball. Hvis vi trener nok og riktig, kommer ballen til å gå i mål så ofte at vi vinner de fleste kampene.
 

Vi blir inspirert!



Selgerne våre liker ”speed dating”. Det gir oss både energi og inspirasjon å delta på Møteforum. Det er til og med kanskje den viktigste grunnen for å være med hver gang, forteller Espen Christophersen, Daglig Leder i Vega SMB.

Møteforum er en fin arena for oss. Der møter vi mange nye kunder. Alle har behov for å strukturere inntektsarbeidet og dele informasjon for å få en oversikt over egen forretningsdrift, nesten uansett bransje. Ofte er det flere enn 80 deltakere med og vi treffer hele tiden nye interessante bedrifter, selv om vi har vært med i mer enn 5 år, fortsetter Espen Christophersen.

Vega er levert til mange tusen bedrifter siden 1987 og møter ofte historier om CRM prosjekter der kunden selv må bidra i tidkrevende prosesser med å definere og utvikle egen løsning. Slike prosesser har ført til både utmattelse i organisasjonen, kostbare forsinkelser og dyrt vedlikehold. For å fortelle at Vega er annerledes trengs mer tid enn vi har på Møteforum, skyter Espen inn. Men der skjer det første viktige steget. Siden de alle fleste som ønsker å vokse har et fokus på hvordan de kan effektiviser og administrere driften, skaffe nye kunder og ikke minst beholde dem, møter Vega SMB alltid interessante potensielle kunder på Møteforum. Med 20 minutter per møte rekker de å finne ut om det er et behov for å se på løsninger for bedre informasjonsflyten i bedriften – det har de fleste - og med møteboken åpen, er det bare å avtale et tidspunkt for en nærmere presentasjon av Vega SMB.
 

Vi treffer alltid hyggelige folk som er oppriktig interesserte i å finne felles muligheter

Kari-Mette Mørdre,
produkt- og salgssjef i
Grete Roede AS

Det er noe helt annet å møte folk ansikt til ansikt og man må delta selv for å forstå hva Møteforum egentlig gir.


Produkt - og salgssjef Kari-Mette Mørdre i Grete Roede AS legger vekt på en annen effekt av å delta på Møteforum, nemlig muligheten til å oppdatere seg på hva som skjer i næringslivet. - Vi møter folk fra forskjellige bransjer og type virksomheter. Det er alltid spennende å høre hva andre driver med og hva som rører seg utenfor eget hus.

Må delta for å forstå - Etter hvert forum, har vi flere kontakter vi følger opp og mange ganger opplever vi gjensidig ønske om å arbeide videre sammen med de bedriftene vi har møtt, og det er hyggelig. Får vi en til to kontakter hvor begge er interessert i videre samarbeid, er vi fornøyde.

Hvorfor Møteforum?- Vi hadde nok aldri meldt oss på uten innsatsen fra Bjørn Solheim i Norsk Møteforum. Han var utrolig flink til å selge inn konseptet. Vi stilte på det første forumet uten forventninger, men det er ingen tvil om at dette virker for oss når det gjelder salg til bedriftsmarkedet. Så langt har vi deltatt på tre Møteforum, og er meldt på til ytterligere tre i høst.

 

Bare for å si det verbalt, et perfekt gjennomført arrangement. Opplegget med å gå rundt, kaffepausene, rikelig med frukt, lunchen og atmosfæren helt topp.
Gaustablikk Høyfjellshotell
Første gangen vi var med og er veldig fornøyd med dagen. Vi har avtalt flere møter og deres konsept er genialt med hensyn til vår markedsaktivitet. Vi blir med neste gang også.
Kapitol Forsikringsmegling
Meget, meget bra. Det skal et under til hvis jeg ikke får god butikk ut av dette i lang tid fremover. I tillegg jeg knyttet gode og nødvendige kontakter på leverandørsiden. Dette endte langt over forventningen.
ClientAccess AS
Veldig godt konsept, gode muligheter til og komme i dialog bygge relasjoner, med mange andre bedrifter og mulige kunder fremover, som har satt av en hel dag til møteforum, i ettertid blir oppfølgingen av avtaler som ble gjort under møtene om videre fremdrift/aktivieter svært viktig for og kunne høste frukter.
ADCom Data Tromsø AS
TVØstfold kommer helt sikkert til å bli med på dette også neste år. Vi gikk ut med et meget positivt inntrykk da dagen var ferdig. Vi har kun ros å gi.
TVØstfold AS
Profesjonelt utført - dere utvikler konseptet hele tiden og mappen som vi fikk nå er meget bra. Mye er selvfølgelig opp til oss men dere legger arenaen til rette.
Color Line AS
Full pott! Takk for oss.
Kaffehuset Friele AS
Meget bra arrangement. Vi fikk mer ut av det enn vi regnet med på forhånd. Møteperm og opplegget med frokost/lunsj organisering av møtene fungerte meget tilfredsstillende. Vi kommer igjen!
Dignus AS
Blir bare mer og mer imponert over arrangementet - og veldig bra at det er mulig med en viss menneskelig hånd over møteoppsettet. Denne delen er jo essensiell i forhold til suksess :-) Vi kommer til Drammen også!
Connections AS
Vi ser at Møteforum er det ideelle "treffpunkt" for vår del. Man møter representanter fra bedrifter som er instilt på å møte både kunder og evt. leverandører. Dette fører til ensidig positive møter som effektivt bærer frukter. Som en liten/mellomstor bedrift, er dette også et utrolig billig alternativ til å skulle reise rundt på få og lange møter, som ikke alltid gir resultater!
HT Safe AS
Dette var gjennomført profesjonelt. Det er helt tydelig at dere har gjort dette før. Var rimelig kokt i hodet på slutten, men det kommer seg fort. Hvor godt resultatet blir vet vi jo selvfølgelig ikke enda, men vi tror foreløpig at vi kan få endel konkret ut av dette. Samtidig har vi fått spredt info om oss selv til 18 bedrifter. Vi fikk fylt opp pausen vår, og så fikk vi snakket med noen i lunchen i tillegg til de 16 avtalene, og det er jo komplett umulig å få til så mange samtaler i løpet av en dag uten denne rammen. Veldig bra!
KI Kompetanse AS
Hallo. Takk for sist. Jeg opplevde møteforum som spennende og effektivt. 17 møter i løpet av en dag klarer man ikke selv å booke inn.
DFDS Seaways
Hei, og takk for et utrolig velorganisert og for vår del interessant møteforum. Vi har tidligere deltatt på 2 møteforum i Vestfold, men dette var absolutt det beste av dem alle. Vi kommer mest sannsynlig til å delta på møteforum i Oslo også ved en senere anledning. Igjen takk for flott arrangement og gode tips.
Alt i ett reklamebyrå as
Veldig bra. Vi har knyttet mange kontakter og satser på å få mye butikk - samtidig som vi kommer til å gi butikk til flere av de som solgte seg inn til oss.
NORCAP AS
Vi hadde mange gode og interessante møter på mandag og knyttet kontakter som vil bære frukter i fremtiden. Et profesjonelt og godt gjennomført arrangement.
Bizweb AS
Vi vil nok stille med 2 personer på neste Møteforum på alle møtene. Ellers var alle som stilte fra vår side meget fornøyd med resultatet. Jeg tror det med innstillingen til deltakerne når de er der også som kjøpere er en viktig suksessfaktor og noe som fungerer veldig bra her. Alle er positive, direkte og åpne. Gratulerer med flott gjennomføring!
Avantor ASA
Det er første gang vår bedrift deltar og vi er veldig fornøyd med arrangementet. Dagen var veldig effektiv.
Fjord Tours as
Det var en morsom opplevelse, og utrolig befriende å slippe å gå rundt grøten! Rett på sak og kun business! Takk for en fin dag.
Festiviteten Storstua AS
Det var første gang vi var med på dette, men jeg synes det var et velorganisert og bra arrangement. Tror med all sansynelighet at vi kommer tilbake til neste år. Kanskje også i andre regioner.
P.R.Norge Bussreiser as
Dette var en svært effektiv form for Speed dating for bedrifter. Opplegget er meget bra tilrettelagt og vi er bare fornøyd så langt. Resultatet vil jo vise seg etterhvert som vi følger opp de leads vi fikk.
Xtra Personell avd Hedmark & Oppland
Dette var meget vellykket. Vi kan godt tenke oss å delta på tilsvarende arrangement flere ganger i året. Under Møteforumet i Ålesund gjorde vi oppfølgingsavtaler for 15 av totalt 16 møter + avtale med 2 fimaer som vi møtte i pausene, dvs. i løpet av 2x 5 minutt.
Sunnmørsposten

dette var veldig morsomt, nå må vi jobbe for at vi skal lande noe penger :) takk for denne gangen
TVProdusenten as
Effektivt og meget bra gjennomført
Telenor Telehuset Moss
Er imponert over hvor godt organisert dette var - alt gikk jo knirkefritt! En spennende måte å treffe potensielle kunder og leverandører på.
Talent Vikar & Rekruttering
Et kjempearrangement.
Totalprofil AS
Flott arrangement i en viktig del av oppstartingsfasen til vårt selskap. Fikk mange leads som kan føre til salg.
Grenseløs Helse
Flott og smart opplegg som vi kommer til å være deltakere på i flere runder.
NORSIK AS
Godt organisert, i tilegg til at det virker som om deltakerne begynner å bli mer proffe på denne møteformen. Det er lov å snakke business med det samme - det er vel egentlig eneste møteplassen hvor man er nødt til å være konkret umiddelbart.
Bennett AS
Gratulerer med et vel gjennomført møteforum! Nå er det bare opp til oss selv!
Kick Off Underholdning AS
Hadde vi jobbet så effektivt til daglig kunne jeg hatt 2 dagers uke...
Akershus Reklame Team as
Høy nytteverdi! Hyggelig! Forbausende mange som var interessert i å snakke med oss gitt! Hele 11 nye og tildels konkrete møter etter dette! Helt klart deltakelse på neste møte. Lærerikt også iht salgsprosesser. Kanskje dere neste gang trekker inn et litt større faglig innslag på salgsarbeid i innledningen og dette ville gitt enda mer nytteverdi. Mange takk.
Reklamebyrået OneStop
I salgsøyemed har man vel sjelden hatt en mer effektiv dag enn denne! Veldig bra!
Xtra personell AS ,Hordaland
Jeg ble kjempeimponert. Noe av det beste jeg har deltatt på.
Bladet Tromsø
Jeg synes det var meget profesjonelt organisert og fikk utbytte av dagen.
BI Stavanger
Jeg synes dette var utrolig bra, og nå er det bare opp til oss selv mtp hva vi kommer til å få ut av dette. Takk for kjempe innsats.
Automobil-Kompaniet
Møteforum? Det var en måneds effektivt salgsarbeid unnagjort på en dag, det!
Personalhuset AS, Drammen
Knallbra! Stå på! Dette er fremtiden for B2B!
Reklameverktøy AS
Som vanlig meget effektivt og strukturert.
Nedre Eiker kommune
Bra arrangement, lett å komme i dialog med potensielle nye kunder.
NetCom AS
Dere er flinke folkens. Takk for flott møteforum i går. I mine øyne beste jeg har vært på (jeg har da vært på noen !!!)
Bardøla Høyfjellshotell
Et godt gjennomført arrangement som for vår del ga gode muligheter for nye oppdrag!
Ernst & Young AS
Meget bra!
Ventelo Norge
Meget godt gjennomført, takk til alle som la til rette.
Toshiba TEC
Hva skal jeg si??? Meget bra igjen!
Th. Marthinsen Sølvvarefabrikk
Veldig bra, vi knyttet mange relasjoner som vi kan bygge videre på.
Galant Inkasso AS
Hei på dere Har bare en kommentar: UTROLIG BRA!!!
Idé Reklame
Velorganisert og velsmurt gjennomføring.
TEMP TEAM
Vi forventet ikke noe særlig og ble gledelig overasket!
Reine Linjer
Møteforum var en ny og spennende opplevelse, og vi opplevde de fleste møter som positive.
PSWinCom
Bra respons, folk var positivt innstilt. Spennende å se resultatene i kroner og øre.
Box Delivery Norge AS
Det ble en fabelaktig hektisk dag i går, meget bra organisert!
PolyCarma Norge AS
Dette var bedre enn vi hadde drømt om.
Zoom Grafisk as
En veldig fin dag med stort utbytte!!
Vauldalen Fjellhotell
Kjempearrangement. Burde arrangeres oftere.
Bil i Nord AS
Kjempebra arrangment. Over all forventning.
Vesta Forsikring AS avd Trondheim
Ryddig, konstruktivt, Butikk!!
Axiti ASA
Jeg synes Møteforum var en bra møteplass for å komme i kontakt med bedrifter. Nytteverdien er litt vanskelig å si noe om nå, men vi kom i kontakt med mange bedrifter og skal i vider møte med noen av de. Det blir spennende å se hvor det fører oss videre, om det blir nye kunder av dette. Det håper vi jo selvfølgelig på. Veldig bra konsept.
Initial Hygoform
Jeg var iutgangspunktet svært usikker på om dette var ett egnet forum for oss, men jeg ble mektig overrasket i positiv retning. Jeg har anbefalt att dekkmesteren deltar i de andre møtene. Vi skal snarest ha ett møte sentralt i Dekkmesteren der jeg skal fortelle om mine opplevelser.
Telemark dekkimport A/S (Dekkmesteren)
Kjempebra hele opplegget! Bra at mange nye aktører fra sist gang også.
Scandic Prinsen
Meget bra arrangement, over all forventning.
BlueCom
Meget bra arrangement. Relevante besluttningstagere og alt meget fint.
Norsk Salgsrekruttering
Meget bra gjennomført arramagement. Nå er det kun opp til oss...!
PM Consulting as
Meget bra gjennomført. Og med god informasjon i forkant opplevde vi at alle deltagende firmaer var i modus for å avklare om begge parter hadde noe kjøps- eller salgspotensiale.
Auticon AS
Meget imponerenes og velorganisert!
AktivPartner AS
Meget profesjonelt og samtidig hyggelig avviklet opplegg, der man satt sine møtedeltagere ('gjester') i fokus ved bl.a. å håndhilse på de fleste, både før og etter arrangementet... ! Slikt gjør inntrykk.
Norrøna-Vask A/S
Nok en gang et bra gjennomført Møteforum. Og vi fikk mange leads å jobbe videre med.
Mamut ASA
Ny erfaring, flott kanal for informasjonspredning. Etterarbeid pågår.
Aetat Lillehammer hovedkontor for Oppland
Overraskende positivt arrangement. Både arrangørmessig og ikke minst bredden i bedrifter som deltok. Vi ble selv overrasket av bedrifter som ønsket kontakt med oss, uten at vi hadde noen forhold til dem fra før.
Grantoppen AS
Positiv opplevelse. Takk.
Personal Utvelgelse AS
Positivt overrasket!!!!
Visma Services Norge AS
Sannsynligheten for ny deltakelse er stor, og jeg har anbefalt dette til to bedrifter allerede... Om jeg er like fornøyd vil vise seg etter et par måneder, men jeg har allerede booket inn flere konkrete interesserte kunder som jeg tror det vil bli noe konkret av i fortsettelse. Kanonfornøyd!
Aktiv Fysio AS
Skal i møte med ledergruppen i Bjørg Fjell AS i førsten av mars. Informerer der om et positivt inntrykk av Møteforum. Takk for oss!
Bjørg Fjell AS Fredrikstad
Som tidligere var dette et flott arrangement hvor vi fikk knyttet flere gode kontakter. Vi fikk innvilget mange av de ønskene vi hadde satt opp, samtidig traff vi på interessante potensielle leverandører i tillegg.
Alpha Systemer no
Strukturen og effektiviteten tiltaler meg. Enkelt og smart konsept. Fikk utnyttet tiden godt.
Management Synergy as Trondheim
Svært godt gjennomført arrangement, teknisk og materielt. På grensen til det imponerende - vel gjennomført gutter!
IMS AS
Takk, tror dette var nyttig, om ikke annet så fikk vi trening i salg av tjenester.
AgderHMS og VÅR BHT AS
Utrolig effektivt!
Håndplukket/Rundhaug Gjestegård
Var veldig godt fornøyd med arrangementet. Alt svarte til de forventningene vi hadde i forkant.
IDE AS Firmaprofilering
Vel blåst - igjen et meget bra arrangement. Møteforumet vokser år for år, både mht antall deltakere og kvalitet og profesjonalitet i alle ledd. Takk for denne gang, vi ses og hörs i 2007.
First Hotel Ambassadeur
Veldig bra :)
Bowling1&Gokart Drammen
(Bowling1 Drammen AS)
Veldig bra arrangement på alle måter. Vi kommer tilbake.
Sentio AS
Veldig bra organisert og gjennomført. Vi har allerede meldt oss på i Bergen og Oslo til høsten. Vi sees.
DM Huset AS
Veldig bra, relevant og vel gjennomført. Vi tror nok vi stiller neste gang også. Nå vet vi hva det krever av forarbeide, vi får se hva det krever av etterarbeide og hvilke resultat vi sitter igjen med. Keep up the good work !
Datahuset
Vi var i utgangspunktet skeptiske, "her er alle ut etter å selge", men settingen ble jo slik at alle var interessert i å høre på hverandre, og ikke minst hjelpe hverandre med leads og prospect. Av møtene våre var to skivebom, men prosentmessig er det meget bra. Vi fikk også 4-5 avtaler i gangen under pause og lunsj. I alt skal vi følge opp 15-16 personer... det er jo knallbra!
Oberon IT
Vi vil anbefale dette til bedrifter vi snakker med, og har allerede gjort det. Stå på og takk for oss :)
Sunnmøre Kommunikasjon AS
Vi vil gi all honnør til dere som arrangører. Vi hadde en viss skepsis på forhånd til hvor bra dette ville bli, men vi ble svært positivt overrasket. Vi syntes det var vanskelig å velge ut de riktige bedriftene, og da vi fikk listen over hvem vi skulle møte, ble vi som sagt noe skeptiske til nytteverdien. men alt i alt vil jeg si at vi fikk svært godt utbytte av dagen, både i forhold til potensielt fremtidig salg, men også ved å knytte nye og spennende kontakter på leverandørsiden. For ikke å snakke om at mange av møtene resulterte i potensiell 2-veis business :-)
Servit lunch & selskapsmat A/S
Å delta på et slikt arrangement med en FORENING som Høstrevyen - har vist seg å være meget positivt. Det er 3 gangen vi er med, og dette beviser at Møteforum ikke bare trenger å være for Bedrifter. Vi knyttet mange kontakter, fikk "solgt" mange billetter til firmaer og gjort avtaler om annonsering. Mulig at prisen kunne vært noe forskjellig på bedrift og forening...?
Høstrevyen
Skriv ut

Topp

Credit Rating Attest
Norsk Møteforum AS - Solbergveien 22 - 3057 Solbergelva - Tlf. 815 MØTER / 31 30 30 30 - Faks. 32 87 08 33